Ky i Reformës në Drejtësi
ishte një dështim i paralajmëruar nga jo pak vetë, por më emblematiku mbetet
paralajmërimi i Komisionit të Venecias pasi iu dërgua drafti: "Komisioni i
Venecias evidenton se zgjidhje të tilla radikale (si procesi i rivlerësimit
[vetingut FL.]) janë të paarsyeshme në kushte normale, pasi krijojnë tensione
të mëdha brenda gjyqësorit, destabilizojnë punën e gjyqtarëve, shtojnë
mosbesimin e publikut në gjyqësor, shmangin vëmendjen e gjyqtarëve nga detyrat
e tyre normale, dhe, si çdo masë e jashtëzakonshme, krijojnë rrezikun e kapjes
së gjyqësorit nga ana e forcës politike që kontrollon procesin."
Provat se ka ndodhur
pikërisht kështu janë të shumta. Madje e kanë kaluar imagjinatën e
komisionarëve të Venecias sepse askujt asokohe nuk do t'i shkonte mendja se
"destabilizimi i punës së gjyqtarëve" do të arrinte deri aty sa vendi
të mbetej pa Gjykatë Kushtetuese, pa Gjykatë të Lartë, se do të bllokohej
shkolla e Magjistraturës etj.. Po ashtu edhe përsa i përket kapjes, askush nuk
e imagjinonte se në sajë të Reformës do të kishim një kryeprokurore si Arta
Marku që me veprimet dhe mosveprimet e saj po sillet si kamikaze e maxhorancës.
(Mjaft të kesh parasysh mënyrën se si u soll ndaj protestuesve të Kukësit apo
rastin e vëllait të Xhafës më një anë dhe heshtjen ndaj grabitjes që synohet
t'i bëhet pronës publike tek Teatri Kombëtar më anë tjetër)
Pikëpyetja që ngrihet
është: si ka mundësi, që ndërkombëtarët që u konsideruan si garanti i Reformës
vazhdojnë ta mburrin si një punë të suksesshme dhe të këmbëngulin në vazhdimin
e procesit të kapjes së drejtësisë nga Edi Rama?
Sigurisht nuk mund të
futen të gjithë ndërkombëtarët në një thes dhe po ashtu nuk mund të gjesh një
arsye të vetme për këtë, por po rreshtoj disa arsyeve që më duken më evidentet.
Ndjenja e superioritet
Duke ndjekur aktivitetin
dhe deklaratat e ambasadores së BE Vllahutin apo të ambasadorit amerikan Donald
Lu (që u ekspozuan si kampionët e reformës) ashtu sikurse edhe të disa
funksionarëve të BE si Hann, nuk mund të mos konstatosh një pozicion prej
sipërori që dikton dhe imponon zgjidhje që për shqiptarët duhet të jenë të
padiskutueshme. Asnjë dialog me shqiptarët e tjerë përveç maxhorancës nuk kemi
parë të zhvillohet kur u vendos që të kryhej kjo reformë. U bë një punë nën
rrogoz nga fondacioni Soros që ka vite tashmë që nuk vepron si kundërpart i
pushtetit por si "levë e partisë" së Edi Ramës, që ndihmoi në
përgatitjen e një drafti që nxirrte sheshit synimet e maxhorancës për ta vënë
Drejtësinë në dorë të Qeverisë, për të cilin Vllahutin deklaroi se mund të
votohej edhe pa miratimin e opozitës. Ky qëndrim prej sipërori që dikton dhe nuk dialogon e që
bashkëpunon vetëm me ata që kanë pushtetin ka vazhduar dhe vazhdon edhe sot të
mos ngrejë asnjë dyshim të arsyeshëm tek këta ndërkombëtarë, megjithë dështimin
e prekshëm dhe megjithë skandalet e përditshme të qeverisë së Edi Ramës që
tregojnë se kjo kategori politikanësh nuk ka asnjë lidhje me respektin ndaj drejtësisë
dhe ligjit.
Mosnjohja dhe manipulimi
Kur i shkruaja një njeriu
të njohur se si ka mundësi që nuk reagon ambasadori Italian Cotullo lidhur me
atë që po ndodh me Teatrin (duke pasur parasysh jo vetëm shkeljet e Kushtetutës
shqiptare e ato të ligjeve evropiane por edhe se bëhej fjalë për një trashëgimi
kulturore që na lidh me Italinë e për të cilën Instituti Italian i Kulturës ka
shpenzuar para për ta promovuar) mu përgjigj: "Por ai ndoshta nuk e di
krejt historinë sepse ka ardhur në Shqipëri vetëm dy vjet më parë. Dhe ambasada
nuk është selia e KGB ku dihet gjithçka për të gjithë." Pyetja që të vjen
vetvetiu është: po atëherë, kur paskan një njohje kaq të cekët të realitetit
shqiptar përse mbështesin pa
rezerva gjëra që kërkojnë një njohje shumë më të thellë sesa njohja e historisë
së arkitekturës së Tiranës, siç është raporti i politikës me drejtësinë në
Shqipëri?
Gjykoj se kjo nuk është
vetëm çështje cektësie njohjeje, por edhe manipulimi. Tashmë dihet se ka një
grup aktivistësh shqiptarë, dhe jo vetëm, që në një mënyrë ose në një tjetër,
janë të kapur nga maxhoranca, kryesisht me forcën e lekut, e që nuk kanë punë
tjetër veçse të xhirojnë nëpër ambasada që të japin opinionin e tyre "të
pavarur" në favor të qeverisë për çfarë ndodh në Shqipëri.
Zgjedhja ideologjike
Një arësye tjetër është
edhe mbështetja apriori, pa asnjë mendim kritik, e partive të qendrës së majtë
evropiane që e konsiderojnë partinë e Edi Ramës si pjesë e familjes së saj
evropiane. Ka dy arsye për këtë mbështetje: së pari mosinformimi se PS nuk
është një parti e majtë, por vegla më e paskrupullt e oligarkisë dhe ekonomisë
kriminale që ka katandisur në mjerim dhe dëshpërim shtresat më të brishta të
vendit. Së dyti, fakti se edhe në Perëndim partitë e qendrës së majtë nuk e
kanë më ndjeshmërinë që kanë pasur ndaj pjesës më të brishtë të popullsisë -
çka ka shkaktuar edhe rënien e popullariteti të tyre. Përndryshe Edi Rama nuk do të guxonte t'i
mburrej publikisht Mateo Renzit se në Shqipëri nuk ka sindikata, si në Itali,
prandaj investitorët italianë nuk duhet të tuten të vijnë këtu.
Konflikti i interesave
Buon-sensi minimal të
thotë se nuk është "fair" që ambasadorë që punojnë të sjellin armët
kimike apo muhaxhedinët në Shqipëri, apo biznese të vendeve të tyre, - për çka
u duhet miratimi i maxhorancës dhe i qeverisë së krijuar prej saj, - të punojnë
njëkohësisht edhe për të ndërtuar një sistem drejtësie të pavarur që normalisht
do të duhet të ketë target kryesor pikërisht maxhorancën pasi historia jonë
tregon se zullumet më të mëdha në këtë vend i kanë bërë gjithmonë maxhorancat.
Edhe nevoja e injorimit të këtij konflikti interesi i kanë bërë mjaft ambasadorë të rreshtohen " nga ana e
forcës politike që kontrollon procesin" e Reformës në Drejtësi.
Puna korruptuese e Edi
Ramës & Co
Fakti që nuk kemi prova
evidente për korruptim e ndërkombëtarëve të caktuar të përfshirë në mbështetjen
e Reformës në Drejtësi - ndonëse rasti i vilës së Vllahutin në Rolling Hills
apo ndërhyrja e Lu në prokurorinë shqiptare për Bankers Petrolium janë tejet të
dyshimta - nuk na pengon ta ngremë hipotezën e korruptimi të ndërkombëtarëve
duke pasur parasysh se ka tashmë prova të shumta se politikat e rilindësve të
Ramës janë gjerësish dhe thellësisht të bazuara në blerjen dhe korruptimin e
njerëzve si brenda dhe jashtë vendit.
Për gjithë sa thashë
gjykoj se ndërkombëtarët e përfshirë në këtë të ashtuquajtur Reformë në
Drejtësi nuk duhen konsideruar më si shpresë e zgjidhjes së problemit të
krijuar, por si pjesë e këtij problemi. (Panorama, 30 korrik 2018)
No comments:
Post a Comment